Sunday, January 16, 2011

SIMPANAN EMAS SESUAI UNTUK SIAPA?

Siapa yang layak membuat simpanan dalam bentuk emas?

Orang Kaya Sahaja? Orang Berduit?

Sebenarnya semua orang layak dan mampu untuk membuat simpanan dalam bentuk emas waima schoolgirl tahun 5 usaha (contoh)..Kenapa saya menulis begitu? Semuanya adalah dalam bentuk KESEDARAN ..my doter mahu semua duit rayanya di tukarkan kepada emas cgp kerana dia memahami nilai emas..of course saya kena top-up sket untuk dptkan 1 dinar..materialistik kah anakku? ohhh tidak..sebab dia tahu nilainya akan meningkat bila tiba waktu memerlukan..Umurnya sekarang 10 tahun.. as a parent ..kami kena bersedia dari segi kewangan untuk support kos pembelajarannya nanti..wang akan susut nilainya..the best medium is GOLD. Pepatah melayu "sikit-sikit lama-lama jadi bukit" mestilah best kalau bukit tu 'BUKIT EMAS"

Untuk yang baru bekerja, boleh main kutu dengan kawan yang kamcheng untuk rolling duit beli emas...masing -masing akan dapat merasa simpan emas..pepatah melayu lagi "Bersatu kita teguh' Bercerai ..tak mau ceritalah ye..cerita BERSATU jerr.

Untuh surirumah, simpan sikit duit nafkah dari suami (kalau darling ada kasi lah yer, kalau takde ambik duit pasar sket..he..hee) simpan lah dan kumpul sehingga boleh beli dinar..

Untuk yang planning to tie the knot (ibut kah itu?) pakat-pakatlah ngan buah hati korang untuk tukarkan duit hantaran dalam bentuk emas ..elok lagi kalau RT 999 dari CGP sebagai mas kahwin..dan setiap kali annivesary bertambah koleksi emas 999 dari CGP..amiiin

Harga emas sentiasa meningkat dan sekarang medium untuk menyimpan emas tidak lagi hanya bergantung kepada apek tokey emas..kita beruntung kerana terdapat orang islam yang menunaikan tuntutan fardu kifayah dengan menubuhkan syarikat menjual dinar dan emas yang di uruskan sepenuhnya oleh saudara seagama kita..dengan menyertai syarikat ini samada untuk dapat diskaun harga murah untuk simpan sendiri atau lagi best untuk berniaga..kita juga telah menyumbang sebahagiannya dalam jumlah zakat yang akan di keluarkan oleh syarikat ini...dengan yuran serendah RM600 seumur hidup..SEMUA ORANG BOLEH SIMPAN EMAS(NOW EVERBODY CAN BUY GOLD)...cam iklan firelfly..ke AirAsia?

Menyertai GCP sangat simple..tak perlu kekalkan jualan untuk maintain membership, tak perlu puluh ribu dan diskaun nya taklah ciput...harga ahli less 8% tuuu..kalau boleh dapat KENAPA NAK BAYAR LEBEYYY?

So ..tunggu apa lagi ..sms saya untuk untuk daftar sebagai ahli baru CGP dan nikmati keistimewaannya.

MASA ITU EMAS..EMAS ITU BERHARGA..

No comments: